Veelgestelde vragen
Wanneer u op zoek bent naar goede zorg, kan er veel op u af komen. Om u op weg te helpen, hebben we de meestgestelde vragen hier voor u verzameld.
- Wonen & Appartementen
Hoe kom ik aan een huurappartement bij Annenborch?
Er zijn twee opties:
- Wonen zonder zorg, via woonstichting JOOST.
- Wonen met zorg, rechtstreeks bij ons. Hiervoor heeft u een zorgindicatie nodig, zie ook onder zorg en indicaties.
De wachtlijst wordt beheerd door de zorgbemiddelaar. Neem contact op met onze receptie om uw vragen te bespreken.
Kan ik zelf een appartement uitkiezen?
Wanneer er een appartement voor u vrijkomt, kunt u het bezichtigen. Past de woning niet bij uw persoonlijke wensen, geef dit dan aan. Bij een volgende aanbieding houden we hier zoveel mogelijk rekening mee. Dit betekent misschien wel dat u langer moet wachten.
Mag ik mijn appartement zelf inrichten?
Zeker, we willen graag dat u zich thuis voelt, dus u mag uw appartement naar eigen smaak inrichten.
Zijn er eisen waaraan de inrichting moet voldoen?
Nee hoor, behalve dat u zich er thuis moet voelen. Dus richt het zo in, dat u er helemaal blij van wordt. Het is immers uw thuis, maar samen zorgen wij voor een vertrouwde en veilige omgeving.
Is intern verhuizen ook mogelijk?
Dit behoort tot de opties, mocht uw appartement niet meer aan uw wensen voldoen. Houd er rekening mee dat de bijbehorende kosten voor uw rekening zijn.
Kan ik ook zelf koken?
Het allerliefste verwelkomen wij u iedere dag in ons restaurant, zodat u samen met anderen van uw warme maaltijd kunt genieten. Maar ook hier bespreken we de mogelijkheden graag samen.
Mag ik een huisdier meenemen?
Natuurlijk mag dat, de gezelligheid van uw huisdier willen wij u niet ontnemen. Wel is het van belang dat u zelf de dagelijkse verzorging op u neemt.
Kan ik een keer komen kijken, of Annenborch bij mij past?
Dat kan zeker, graag zelfs! Heeft u nog geen indicatie? Geen probleem. Neemt u contact met ons op, tel. 073-851 96 00.
- Zorg & Indicaties
Heb ik een indicatie nodig om van jullie zorg te krijgen of te komen wonen?
Wanneer u zorg van Annenborch wil hebben, dan heeft u een indicatie nodig.
Heeft u nog geen zorgvraag, maar wilt u wel al graag bij Annenborch wonen, dan kunt u via woonstichting JOOST een appartement huren. Neem voor beide mogelijkheden contact op met de zorgbemiddelaar, tel. 073-851 96 00.
Hoe kom ik aan een indicatie?
Voor een indicatie zorg met verblijf heeft u een indicatie nodig van het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). Voor meer informatie kijkt u op www.CIZ.nl.
U kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen dan helpen wij u verder. Ook voor zorg in de wijk, thuiszorg of andere vormen van zorg helpen wij u graag.
Bieden jullie logeeropvang, na een ziekenhuis opname?
Wanneer u een tijdje extra zorg nodig heeft kunt u een aanvraag doen voor een van onze logeerkamers. Dit is ook een fijne een optie als u wilt ervaren hoe wonen bij Annenborch is. Neem hiervoor contact op met de zorgbemiddelaar, tel. 073-851 96 00.
Is er een wachtlijst om te wonen bij Annenborch?
Wij hanteren een wachtlijst, voor de actuele status en uw mogelijkheden kunt u contact opnemen met onze zorgbemiddelaar.
Stuur een e-mail naar info@annenborch.nl of bel naar ons: 073-8519 600.
Gaan urgente zorgvragen voor op de wachtlijst?
In principe wordt de wachtlijst behandeld op volgorde van inschrijving. Bij een urgente situatie plaatst de zorgbemiddelaar u op de zogenaamde signaallijst. In de tussentijd kijken we altijd wat de beste en snelst mogelijke oplossing is om te helpen, op wat voor manier dan ook. Is de zorg niet door Annenborch te leveren, dan nemen we contact op met een zorgaanbieder die de zorg wel kan leveren. Wanneer u op de wachtlijst staat en er tussentijds verandering in uw situatie komt, bijvoorbeeld wanneer u merkt dat in de huidige situatie meer ondersteuning noodzakelijk is, laat het dan weten. Onze zorgbemiddelaar controleert aan de hand van de afgegeven indicatie welke inzet op dat moment mogelijk is en of Annenborch de zorg kan leveren. Tot het moment dat u bij Annenborch komt wonen, is onze zorgbemiddelaar uw contactpersoon.
Stuur voor vragen hierover een e-mail naar info@annenborch.nl of bel naar ons: 073 8519 600.
- Activiteiten en diensten
Moet je actief meedoen aan alle activiteiten?
Nee hoor, we zullen u wel verleiden deel te nemen. Stimuleren om het eens te proberen, omdat het bijdraagt aan een zinvol en gelukkig leven. Ieder mens heeft behoefte aan ontspanning en een fijne tijdsbesteding. Onze kwartiermakers organiseren diverse activiteiten, maar we staan ook open voor uw suggesties.
Kijk hieronder voor het aanbod van deze week.
Waar kan ik me aanmelden voor de maaltijdservice?
Bel ons voor een afspraak, dan gaan we met u in gesprek om te kijken of de maaltijdservice te beste optie is, of dat we u in ons restaurant mogen verwelkomen.
Tel. 073-851 96 00.
Zijn de maaltijden van de maaltijdservice in de wijk gezond?
Zeker, ze worden iedere dag vers bereid. En zijn naast gezond vooral erg lekker. Maar niet onbelangrijk, ze worden warm bij u aan huis geserveerd op echt servies. De prijs van een maaltijd aan huis is € 14,25.
We willen graag een activiteit bij jullie organiseren, bij wie kan ik dit aanvragen?
U bent van harte welkom! Neem contact met onze receptie op voor het bespreken van uw plannen, we denken graag met u mee. Tel. 073-851 96 00.
- Kosten en vergoedingen
Wat zijn de kosten voor service en dienstverlening?
Voor al onze services en dienstverlening hebben wij een prijslijst op gesteld. Deze prijslijst is bedoeld om aan te geven welke service- en dienstverlening Ouderenzorg Annenborch aanbiedt en welke kosten hieraan verbonden zijn. Klik hieronder voor de volledige prijslijst.
Betaal ik een eigen bijdrage voor de zorg die ik thuis krijg (zorg zonder verblijf)?
Ja, er geldt een eigen bijdrage voor wijkzorg. Wilt u hier meer over weten, neem vooral contact met ons op. Wij helpen u graag met al uw vragen rondom thuiszorg.
Stuur een e-mail naar info@annenborch.nl of bel naar ons: 073 8519 600
Betaal ik een eigen bijdrage als ik bij jullie woon (zorg met verblijf)?
Wanneer u bij Annenborch verblijft, betaalt u maandelijks een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage wordt door CAK vastgesteld. Kijk voor meer informatie op www.hetcak.nl.
Staat uw vraag er niet bij?
Of weet u niet of u bij ons terecht kan met uw zorgvraag? Twijfel dan niet contact met ons op te nemen. Geen vraag is ons te gek. Want alleen als we weten wat u bezig houdt, kunnen we u echt verder helpen. Hebben we niet meteen een oplossing, dan doen we er alles aan dit op een goede manier voor u op te pakken.
Stuur een e-mail naar info@annenborch.nl of bel naar ons: 073 8519 600.