We hebben hart voor de zorg
Goede zorg is voor ons vanzelfsprekend, het is ons startpunt. Daarbij is ons grotere doel gezondheidsbevordering van de inwoners van Rosmalen.
We tonen moed het anders te durven doen. Het welzijn van mensen gaat voor ons, mits goed onderbouwd, voor op interne regels en wet- en regelgeving.
Als het over geluk gaat, zijn we bloedserieus
Door begrip te tonen voor de basisemoties Boos, Bang en Bedroefd, zorgen we voor Blijdschap. We hebben de verplichting deze emoties op te zoeken, te benoemen en hiervoor Begrip te tonen. En ze om te draaien in een andere beleving, blijdschap.
De kracht van samen en de kracht van de lach zijn daarbij belangrijk. Niet om verdriet of pijn weg te lachen, ze horen bij het leven. Juist door er aandacht voor te hebben kan het verzachten. Waardoor levensvreugde kan winnen van tegenslag.
Want, als het over geluk gaat, zijn we bloedserieus.
Wil je weten wie dit in de praktijk brengt?
Meer over onze organisatie
De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten van Annenborch. De Cliëntenraad toetst en controleert het beleid van de directeur-bestuurder en geeft gevraagd en ongevraagd advies. In een aantal gevallen is dat advies bindend. Wanneer de Cliëntenraad welk recht mag gebruiken is vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliënten van Zorginstellingen. De Cliëntenraad behandelt geen individuele vragen en/of klachten.
De cliëntenraad bestaat uit mevrouw Hanneke Welten, voorzitter, de heer Wim van Son, vicevoorzitter en de leden mevrouw Annie Pennings en heer Sjef Marcelis. En ondersteuner Diana Brok.
Heeft u een vraag of opmerking, voor de Cliëntenraad? Stuur een e-mail naar: clientenraad@annenborch.nl.
Bestuur:
Jan van Beekveld
Tiny Heijmans
Piet van de Plas
Felix van den Nieuwendijk
Bestuurder:
Janneke Pander is als bestuurder verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van Annenborch.
Ouderenzorg Annenborch opereert onder het fiscaal nummer 002864198.
Hier vindt u onze (financiële) jaarcijfers terug:
Dhr. Peter Knuvers, voorzitter
Mw. Marjo Onderwater, lid
Dhr. Peter Bosselaar, lid
De Raad van Toezicht houdt integraal toezicht op het beleid van de bestuurder en op de algemene gang van zaken in de organisatie. Zij ziet er vooral op toe dat de bestuurder een evenwichtige afweging heeft gemaakt van de belangen van allen die bij de zorginstelling zijn betrokken. Daarnaast ziet de Raad toe op de wijze waarop Annenborch in de samenleving staat en de maatschappelijke doelen dient. De Raad van Toezicht functioneert conform de “Zorgbrede Governance Code”, een richtlijn van de brancheorganisaties uit de zorg, die garanties biedt voor de kwaliteit van bestuur en toezicht. Voor de beloning van de toezichthouders geldt de adviesregeling van Raden van Toezicht van Zorginstellingen, zoals vastgesteld door de Nederlandse Vereniging van Toezichthouders in de Zorg (NVTZ).
Lees hier het onkostenbeleid. Hier vindt u de publicatie van de onkostenvergoeding van de Raad van Toezicht:
Claudia Straver, voorzitter
Rianne Claassen, lid
Debbie Nieuwenhuize, lid
Elleke Suiskens, lid
Marielle Claessens, lid
Petra Spijkers, lid